Najczęściej zadawane pytania / FAQ

1. Czy oferowana w Active Intercare praca jest legalna?

Oczywiście, to legalna praca na umowę-zlecenie. Odprowadzamy wszystkie niezbędne składki, a na terenie Niemiec zapewniamy personelowi opiekuńczemu ubezpieczenie. Poza tym dbamy o stabilne zatrudnienie naszych pracowników, dążąc do podpisania umowy długoterminowej.

2. Co warunkuje otrzymanie pracy w Active Intercare?

Przede wszystkim komunikatywna znajomość języka niemieckiego, przedstawione przez kandydata referencje, a także doświadczenie w opiece nad osobami starszymi. Kandydaci spełniający te kryteria mają duże szanse na pozytywne przejście procesu rekrutacji w Active Intercare.

3. Czy podczas wyjazdu opiekunka jest ubezpieczona?

Tak, oczywiście. Wszyscy opiekunowie otrzymują poświadczony formularz A1 oraz kartę EKUZ, które uprawniają do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej w Niemczech. Z tego względu współpraca z Active Intercare jest bezpieczna w porównaniu do wyjazdu do pracy „Na czarno”.

4. Czy mogę rozpocząć pracę nie znając języka niemieckiego?

Znajomość języka niemieckiego stanowi ważne kryterium, ale wszystkim opiekunom, którzy są zdecydowani na wyjazd do Niemiec oferujemy odbycie kursu języka niemieckiego na poziomie podstawowym, umożliwiającym komunikację. Ukończenie kursu otwiera przed uczestnikiem podjęcie pracy w Niemczech.

5. Czy firma Active Intercare pobiera prowizję za znalezienie pracy?

Nie pobieramy takiej prowizji. Jeżeli jakakolwiek firma pobiera od pracowników prowizję za znalezienie pracy łamie w ten sposób prawo. Radzimy uważać na nieuczciwe oferty.

6. A co z zakwaterowaniem, wyżywieniem w Niemczech?

Active Intercare wszystkim pracownikom zapewnia zakwaterowanie i wyżywienie u rodziny osoby znajdującej się pod jego opieką. Oczywiście wyżywienie i zakwaterowanie są bezpłatne.

7. Na jaki okres są oddelegowani nasi pracownicy?

Najczęstszy i preferowany przez nas okres pracy w Niemczech wynosi 2-3 miesiące. Okres minimalny, w przypadku opieki na zastępstwo wynosi 1 miesiąc. Im wyjazd jest dłuższy, tym miesięczne wynagrodzenie pracownika jest wyższe.

8. Jaką formę współpracy proponuje firma?

Oferujemy umowę zlecenie.

9. Od ilu lat istnieje Active Intercare?

Istniejemy już od ponad 10 lat i jesteśmy na polskim rynku jednym z pionierów w delegowaniu personelu opiekuńczego do pracy na terenie Niemiec. Dzięki długoletniemu doświadczeniu oferujemy pracownikom korzystne warunki i cieszymy się zaufaniem zarówno naszych pracowników, jak i klientów.

10. Skąd Active Intercare czerpie oferty dla personelu?

Od początku współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi funkcjonującymi na rynku od wielu lat agencjami pośrednictwa zatrudnienia z Niemiec. Nasi partnerzy dokładnie weryfikują miejsce, do którego oddelegowany zostanie pracownik. Dzięki temu publikowane przez nas oferty są sprawdzone, bezpieczne i pewne, a miejsca pracy opiekunów znajdują się pod stałym nadzorem.

11. Co się dzieje w momencie, kiedy jadę do Niemiec i nie radzę sobie u rodziny lub po prostu brakuje tzw. chemii?

Tak się zdarza, chociaż sporadycznie. W takiej sytuacji staramy się jak najszybciej znaleźć zastępstwo, a Tobie przedstawić nową, lepiej dopasowaną ofertę.

12. Do kogo mogę się zwrócić w razie pytań lub wątpliwości w trakcie pobytu za granicą?

Na terenie Niemiec mamy sieć koordynatorów, którzy w każdej chwili służą wszelką pomocą. Wystarczy jeden telefon i rozpoczniemy szukanie rozwiązania.

13. Jak mogę sprawdzić, że firma naprawdę istnieje?

Wszystkie informacje o firmie można znaleźć na stronie KRS.

14. Czy mogę wybrać sposób transportu do Niemiec?

Oczywiście, wystarczy, że zostaniemy o tym powiadomieni i postaramy się dostosować.

15. Czy otrzymam premię za polecenie opiekunki bądź klienta niemieckiego?

Oczywiście. Polecenie opiekunki, która przepracuje przynajmniej 2 miesiące wynagradzamy premią w wysokości 200zł. Za wskazanie rodziny, z którą współpraca potrwa minimum pół roku otrzymasz 150 Euro.

Young doctor and enderly patient

Formularz kontaktowy

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami!

wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.
Wysyłam...
Twoja wiadomość została wysłana
Please try again.